Balik Kerumah Setelah 40 Hari Meninggal !


Setelah 40 hari meninggal... tiba-tiba hari ini dia balik ke rumah...

Cerita seram ini dibawakan khas untuk korang untuk bacaan korang.. ianya tiada kena mengena sama ada aku atau pun korang.. kalau sedara kau orang yang terlibat aku mohon maaf.

Kejadian berlaku disebuah daerah kota kediri, jawa timur di Indonesia, Mat Ikhsan berusia 76 tahun hari ini tiba-tiba muncul dihalaman rumahnya pagi tadi, penduduk kampung terkejut dan kaku bila melihat akan jasat bernyawa Mat Ikhsan berada dirumah padahal penduduk kampung sudah mengkebumikan beliau pada 26 mac yang lalu.. penduduk kampung juga pada waktu itu sedang melakukan persiapan untuk mengadakan majlis tahlil arwah genap 40 hari.

Mat Ikhsan dijumpai mati mengantung dirinya.. kemunculan kembali Mat Ikhsan disedari oleh kawan rapatnya dan memaklumkan berita tersebut kepada ahli keluarga Mat Ikhsan. ahli keluarga yang tidak percaya akan apa yang diceritakan oleh kawan Mat Ikhsan sanggup mempertaruhkan motosikal milik keluarga supaya berita itu benar.. dan ternyata berita itu benar. Mat Ikhsan pulang kerumah hari ini.

Anak Mat ikhsan iaitu Mukini (51), tidak mampu berkata apa-apa setelah melihat ayahnya pulang kerumah melihat akan ayahnya yang beliau sangka sudah meninggal dunia.

Sementara itu Mat Ikhsan mengatakan, selama ini dirinya sengaja pergi dari rumah kerana merasa tidak kuat dengan beban hidup yang ia hadapi. "Saya bingung, anak-anak saya sakit," ujarnya dengan suara lirih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...